مقدمه:
ادبيات هر قوم و ملت آينه تمام نماي رشد و شعور معنوي آن جامعه محسوب مي شود
ادبيات اقليمي (بومي – منطقهاي) به ادبياتي گفته ميشود که در آن نويسنده به تصويرپردازي و توصيف يک منطقهي خاص جغرافيايي و شخصيت ها، زبان، فرهنگ و باورهاي آن منطقه ميپردازد.
اِصفَهان يا اِسپَهان شهري باستاني در مرکز ايران است. اين شهر مرکز استان اصفهان و نيز مرکز شهرستان اصفهان است. اصفهان، سومين شهر پهناور ايران پس از تهران و مشهد و سومين شهر پرجمعيت ايران پس از تهران و مشهد است. اين شهر در ميان سالهاي ميلادي به ويژه در قرن شانزدهم ميلادي در ميان حکومت صفويان هنگامي که براي دومين بار (پس از دوران سلجوقيان) پايتخت ايران شد، رونق فراواني گرفت. حتي امروزه نيز شهر مقدار زيادي از شکوه گذشته خود را حفظ کردهاست. در فرهنگ ايراني اصفهان، به عنوان نصف جهان لقب گرفته است. ميدان نقش جهان يکي از بزرگترين ميدانهاي دنياست و نمونه برجستهاي از معماري اسلامي است که توسط يونسکو به عنوان ميراث جهاني ثبت شدهاست.
و ...
قیمت : 3,000هزار تومان
اقدام پژوهي چگونه توانستم درس املا را در دانش اموزان تقويت کنم - براي همه مقاطع ابتدايي - 13 صفحه
مقدمه :3
توصيف وضعيت موجود. 3
گردآوري اطلاعات (شواهد 1)4
تجزيه و تحليل اطلاعات... 4
خلاصه يافته هاي اوليه. 4
اصول و مباني املا.. 4
املا و انواع آن.. 5
روش تدريس املا.. 6
نكات برجسته روش آموزش املاي فارسي :6
گام اول , انتخاب متن :7
گام دوم. 7
گام سوم. 8
گام چهارم. 8
راههاي پيشنهادي براي تقويت املايي دانش آموزان ضعيف... 8
چگونگي اجراي راه جديد. 9
گرد آوري اطلاعات ( شواهد 2 )10
نتيجه گيري.. 11
منابع و ماخذ. 13
قیمت : 2,500هزار تومان
بررسي مشکلات رفتاري و اخلاقـــي دانش آموزان و راهکارهاي برطـــرف نمودن آنها در قالب يک پژوهش عملــي
ويرايش شده و آماده پرينت
موضوع مطالب
چکيده اقدام پژوهي :2
2-ارائه راهکارها2
3- گرد آوري اطلاعات ( شواهد ا )4
4- تجزيه و تحليل وتفسيرها:5
عوامل موثر بر پرخاشگري.. 5
انواع پرخاشگري.. 6
علل پرخاشگري.. 6
5- گرد آوري اطلاعات(شواهد 2)7
6- ارائه راهکارها8
??- منابع. 10
چکيده اقدام پژوهي :
در اول سال تحصيلي با دانش آموزي مواجه شدم که داراي اختلالات رفتاري از قبيل شلوغي غير نرمال ، مسخره كردن ديگران، اذيت دادن به ديگر دانش آموزان ،حسادت ، بي حوصلگي ، فحش دادن به ديگران ، لجبازي ، تنبلي ، سردرد مزمن بود.
براي گرد آوري اطلاعات روشهاي متعددي وجود دارد ؛ با توجه به موضوع پژوهش ، به نظر مي رسد كه ما مجبور باشيم از چند روش به صورت تركيبي براي جمع آوري اطلاعات استفاده نماييم . در اين پژوهش روشهاي مشاهده ، مشاهده مشاركتي و مصاحبه را انتجاب نموديم.
براي کاهش حسادت ، شرکت دادن فرد در گروه و احساس مسئوليت فرد نسبت به گروه ايجاد مي گردد و از والدين فرد خواسته مي شود که بين فرزندان تبعيض قائل نشوند و رفتارشان نسبت به فرد ملايم گردد.
براي کاهش پرخاشگري و لج بازي ؛ از والدين دانش آموز خواسته مي شود که بين فرزندان تبعيض نشود و با فرزندان خود با ملايمت ومهرباني رفتار کنند و ويژگي هاي مثبت فرزند خود را با تشويق تقويت نمايند. تا فرزند دچار کمبود محبت نگردد . به نظر مي رسد يکي از علتهاي اساسي پرخاشگري و لج بازي تبعيض و کمبود محبت است . و به فرزند خود بر چسب هاي مثبت بزنند تا کودک باور کند که واقعاً داراي ويژگي هاي مثبت است .
براي كاهش ضعف تحصيلي ، از بين بردن مشكلات عاطفي توسط والدين ومعلم مربوطه ، ايجاد انگيزه ، تقويت ويژگي هاي مثبت ، شكوفايي اعتماد به نفس كودك ، توجه لازم به كودك ، تغيير نگرش كودك نسبت به خود از جمله عواملي هستند كه مي توانند ضعف تحصيلي دانش آموزرا كاهش دهند.
به نظر مي رسد سردرد دانش آموز مورد نظر با رفع مشكلات عاطفي ودرسي كودك رفع خواهد شد.
قیمت : 2,500هزار تومان
چگونه مي توانم با طرح سوالات جذاب و کاربردي در افزايش سطح يادگيري دانش آموزانم موثر باشم
ويرايش شده و آماده پرينت
فهرست مطالب
چکيده3
توصيف وضعيت موجود. 4
تعريف برخي از واژه ها و مفاهيم. 4
پيشينه تحقيق.. 5
تاثير استفاده از کاريکاتور و طنز در سوالات امتحاني(سالاري، محسن-1382)5
يافته هاي علمي.. 6
گرد آوري اطلاعات شواهد(1)7
مصاحبه:7
آزمون. 7
تجزيه و تحليل اطلاعات.. 8
طرح ريزي امتحان. 8
ارائه راه حل. 9
اجراي راه حل. 10
گرد آوري اطلاعات شواهد(2)11
مزاياي طرح. 11
پيشنهادات :12
فهرست منابع. 14
چکيده
رضايت خاطري که از انجام يک کار نيک به انسان دست مي دهد، به خصوص وقتي که آن کار براي خدا و رضاي او صورت مي گيرد، بالاترين اجر و پاداش معنوي است. معلم نيز آنگاه به پاداش خود مي رسد که نتيجه کار خود را مطلوب و مناسب يابد و اين مهم ميسر نمي شود مگر آنکه روي يافته هاي خود با اطمينان کافي در باره شاگردانش قضاوت کند.
در گذشته اين تصور وجود داشت که هرگاه فردي در يک موضوع دانش وتخصص لازم را دارا باشد مي تواند آموزش آن را موضوع را نيز بر عهده بگيرد.
امروزه داشتن دانش وتخصص در يک موضوع براي اشتغال در شغل خطير معلمي در آن زمينه اگرچه شرط لازم به شمار مي رود اما کافي نيست. کسي که به کار آموزش و پرورش اشتغال مي ورزد علاوه بر دانش و تخصص در موضوع مورد تدريس مي بايد به دانش و مهارت عملي در اصول و روش هاي تعليم و تربيت نيز مجهز باشد.
از جمله فنون تعليم و تربيت که هيچ معلمي از آن بي نياز نيست، آشنايي با شيوه هاي نوين ارزشيابي است. ارزشيابي از يک طرف به عنوان عامل کنترل کننده تمامي عناصر تعليم و تربيت مانند هدف، برنامه، روش و وسايل آموزشي و از طرف ديگر به عنوان روشي براي شناخت و هدايت فعاليت هاي تحصيلي دانش آموزان به شمار مي رود. سنجش و ارزشيابي به عنوان يکي از ارکان اصلي و جدايي ناپذير آموزش و پرورش است. بنابراين يکي از صلاحيت هاي فردي براي احراز شغل معلمي داشتن دانش نظري ومهارت عملي در زمينه ارزشيابي است.
تحقيق حاضر به بررسي يکي از عوامل مهم ارزشيابي يعني امتحان پرداخته و سعي شده است با ارائه تاثيرات طراحي يک نمونه سوال جذاب و استاندارد برافزايش بازدهي تحصيلي دانش آموزان، همکاران محترم را به طراحي سوالات جذاب ودر برگيرنده تمامي سطوح يادگيري ترغيب نمايد. اميد است همکاران محترم با مطالعه اين فعاليت مختصر به ادامه راه و ارائه روش هاي بهتر بپردازند.
قیمت : 3,000هزار تومان
راههاي مقابله با ترس و اضطراب در دانش آموز
ويرايش شده و آماده پرينت
فهرست مطالب
چكيده:3
مقدمه:4
تعريفي از اضطراب:4
توصيف وضعيت موجود:5
طرح و بيان مساله:5
گرد آوري اطلاعات ( شواهد 1( :6
تجزيه و تحليل داده ها:6
خلاصه يافته هاي اوليه:6
چگونگي اجراي راه جديد:7
گرد آوري اطلاعات (شواهد 2):7
منابع :10
چكيده:
در اوايل سال متوجه شدم كه يكي از دانش آموزانم در كلاس درس فعال نيست و اگر از او درس پرسيده مي شد شدت ترس و اضطراب در او به حدي بود كه شروع به گريه و زاري مي كرد.
تصميم گرفتم كه با مدير مدرسه و ديگر همكاران و خانواده در اين زمينه صحبت كنم و ريشه ي اصلي اين اضطراب را در او پيدا كنم با توجه به اين كه اين اضطراب يا ريشه در محيط مدرسه داشت يا در محيط خانواده بايد امنيت و آرامش روحي را در محيط هاي مذكور از طريق دادن مسئوليت – تشويق و ... فراهم مي كردم. بعد از مدتي نتايج روش هاي به كاربرده شده به وضوح در دانش آموز قابل مشاهده بود و وضعيت درسي و روحي او بهتر از گذشته شد.
قیمت : 2,500هزار تومان
اقدام پژوهي چگونه مي توانم با استفاده از انواع فعاليت هاي جذاب، خط نوشتاري "هانيه"را بهبود بخشم؟
ويرايش شده و آماده پرينت
فهرست مطالب
چکيده :3
واژه هاي کليدي:3
مقدمه :4
توصيف وضعيت موجود. 4
ادبيات و پيشينه ي تحقيق. 5
پس از اجراي راهکارهاي فوق نتايج ذيل بدست آمده است:6
آموزش درست نويسي:7
گردآوري اطلاعات:7
تجزيه و تحليل داده ها8
ارائه ي راهکارهاي عملي براي برطرف کردن مشکل بدخطي دانش آموز9
اجراي طرح جديد و نظارت بر آن. 10
گردآوري اطلاعات(شواهد دو)11
پيشنهادات.. 12
منابع :13
چکيده :
بنده ،آموزگار پايه ي اول در اوايل سال تحصيلي با ديدن مشق و املاي " هانيه " متوجه مشکل بدخطي او که گاهي تا حد نارسا نويسي نيز مي رسيد ، شدم . با شواهدي که من از اين مشکل هانيه داشتم با همکارانم تصميم گرفتيم در جهت بهبود خط نوشتاري اش به او کمک نماييم ما در اين اقدام پژوهي سعي کرديم دانش آموز روش صحيح نوشتن ، مداد در دست گرفتن ، شکل صحيح حروف ، اندازه ي بياض و سواد حروف ، ابتدا و انتهاي نگارش حروف و ... را ياد بگيرد. و همچنين براي تقويت عضلات ماهيچه اي دست دانش آموز و هماهنگ تر شدن بيشتر چشم و دست او هنگام نوشتن، فعاليت هايي را در زنگ هاي هنر و ورزش با همکاري و مساعدت هاي مدير و مربي تربيت بدني انجام داديم.و همچنين براي رفع موانع فيزيکي،جسمي و نگارشي تا رسيدن به وضع مطلوب تلاش کرديم.
واژه هاي کليدي:
نارسانويسي،خط نوشتاري،اقدام پژوهي
قیمت : 2,500هزار تومان
اقدام پژوهي چگونه توانستم دانش آموزان را با استفاده از وسايل الکترونيکي به درس رياضي علاقمند کنم .
ويرايش شده و آماده پرينت
فهرست مطالب
چکيده3
انگيز? اينجانب به عنوان دبيررياضي ..3
بيان وضعيت موجود5
شناسايي مسئله5
الف) مشاهده:6
ب) مصاحبه:7
ج) پرسشنامه:7
پيشين? تحقيق:8
اهداف تحقيق:9
جمع آوري وتجزيه وتحليل اطلاعات.. 10
جدول شماره3: ارزيابي دانش آموزان کلاس هشتم 1 جهت تغيير روش تدريس... 12
چگونگي اجرا13
نتايج حاصله17
ارزشيابي اقدام جديد:24
نتيجه گيري :29
محدوديت ها31
منابع ومآخذ. 32
چکيده
با توجه به اهميت درس رياضي ،وعدم علاقه به آن از سوي دانش آموزان که منجر به ناتواني دريادگيري شده وهمچنين باعث افت تحصيلي و اتلاف بودجه شده. وبه سرزنش و تحقيردانش آموزان،تشکيل خودپنداره ضعيف و کاهش عزت نفس آنان انجاميده وباعث مي گردد که اعتماد به نفسشان ضعيف شود. از اين رو و بر اساس وظيف? خطير الهي و تعهد شغلي خود واحساس مسوليتي که در برابر دانش آموزان خود داريم، بايد سعي کنيم در صدد رفع اين مشکل برايم.بنابراين تصميم گرفتم در ابتداي امر علل بي علاقگي دانش آموزان را نسبت به درس رياضي ريشه يابي نمايم وسپس به حل آن مبادرت ورزم.
قیمت : 3,000هزار تومان
سوالات آزمون استخدامي اول فراگير دستگاههاي اجرايي سال 94
کليه سوالات
سوالات هوش فناوری اطلاعات زبان خارجه و ...
قیمت : 2,000هزار تومان
دانلود سوالات مصاحبه و استخدامي + پاسخنامه
مجموعه اي از اطلاعات مختلف که براي قبولي در مصاحبه ها و گزينش ها به شما کمک مي کند.
اطلاعات مورد نياز براي مصاحبه ها و گزينش به صورت 1800سوال و جواب، در يک فايل پي دي اف شامل موضوعات زير گردآوري شده و به صورت رايگان در اختيار شما کاربران گرامي قرار داده شده است:
– مسايل سياسي، اجتماعي، اقتصادي، فرهنگي و جغرافيايي روز ايران و جهان
– مسايل ديني، عقيدتي و تاريخي
– نکات مهم از وصيت نامه امام خميني
– آشنايي با سازمانها و تشکيلات سازماني کشور
– اطلاعاتي درباره سازمان هاي بين المللي
– و کليه مواردي که ممکن است در مصاحبه ها مطرح شود
با مطالعه اين فايل پي دي اف، گام بزرگي به سوي استخدام نزديک مي شويد و مي توانيد به راحتي از پس گزينش ها و مصاحبه هاي استخدامي بر بياييد.
قیمت : 4,000هزار تومان
چکیده
هدف از ارایه این مقاله بررسی شبکه های AD HOC و پروتکل های مسیر یابی در آن، به همراه معرفی نرم افزار NS و استفاده از آن در شبیه سازی شبکه های کامپیوتری و استنتاج و بررسی نتایج می باشد.
شبکههای بیسیم AD HOC شامل مجموعهای از گرههای توزیع شدهاند که با همدیگر به طور بی سیم ارتباط دارند. نودها میتوانند کامپیوتر میزبان یا مسیریاب باشند. مهمترین ویژگی این شبکهها وجود یک توپولوژی پویا و متغیر میباشد که نتیجه تحرک نودها میباشد.
با توجه به اینکه پیکربندی واقعی شبکه¬ها برای آزمایش سناریوهای مختلف مشکل بوده و با مشکلاتی همچون خرید، نصب و تنظیم دستگاه¬ها وتجهیزات شبکه همراه است و با بزرگ شدن شبکه¬ها نیز به این مشکلات افزوده می¬گردد، استفاده از شبیه¬ سازهای شبکه به عنوان یک نیازبه کار می¬آید. علاوه بر این، تأمین شرایط شبکه مورد نیاز همانند بار ترافیکی شبکه و یا تشخیص الگوهای مورد نظر و کنترل آن¬ها در شبکه¬های واقعی دشوار است.
NS به عنوان یک شبیه¬ساز شبکه رویدادگرا و شیء گرا، پرکاربردترین و معروف¬ترین شبیه¬ساز شبکه به خصوص در پروژه-های دانشگاهی و تحقیقاتی است. شبیه¬ساز NS می¬تواند انواع مختلف شبکه مانند شبکه LAN، WAN، Ad-Hoc، Satellite و WiMAX را شبیه¬سازی کند.
تعداد صفحات 60
قیمت : 5,000هزار تومان
مقدمه
هدف اصلی از تشخیص وسایل نقلیه این است که تعداد وسایل نقلیه ی مشاهده شده در هر نقطه جهت تخمین و پیش بینی جریان خودرو ها را در یک بازه ی ترافیکی، اندازه گیری نمائیم. بدین وسیله می توانیم امنیت و بهره وری ترافیک را بهبود بخشیم. سیستم های متنوعی که هر کدام کارایی ویژه ای دارند ، رسیدن به اهداف فوق را آسان گردانیده اند .
یکی از این سیستم ها، سیستم تشخیص وسایل نقلیه ی جاده ای در تصاویر دوربینی با نرخ فریمی پایین
می باشد. اجزای پایه ای وسایل نقلیه از تصاویر استخراج می شود و سپس توسط دسته کننده های برداری با نام «اس وی ام» با یکدیگر ترکیب می شوند. این قبیل سیستم ها ، مشکل اصلی تشخیص وسایل نقلیه را در تصاویر ایستا بر طرف نموده اند ، به علاوه از تکنیک های مبتنی بر نمونه های جمع آوری شده استفاده می کنند.
گاهی اوقات اجزایی از وسایل نقلیه در تصاویر قابل دسترسی نیستند و با موانعی مسدود شده اند. با کمک یک الگوریتم تشخیص وسایل نقلیه مبتنی بر مشخصات محلی روی تصاویر بدست آمده از طریق مادون قرمز، این مشکل حل می شوند .
سیستم های ویدئویی نصب شده بر روی سکوهای هوایی بر اساس انعطاف پذیری و تغییر پذیری آنها معرفی می شوند و توانایی دارند نواحی وسیعی را جهت تشخیص از روی تراکم زمانی و فضایی داده ی نمونه پوشش دهند. الگوریتمی بدین منظور طراحی شده است که از تصاویر سه جزئی استفاده می کند و پس از تشخیص وسیله ی نقلیه در اولین تصویر، آن را در دو تصویر بعدی تطبیق می دهد و دید گسترده ای را فراهم می آورد .
همچنین در راستای عملیات ردیابی و مکان یابی وسایل نقلیه ، نیاز به تشخیص آن ها داریم. هدف این است که یک شی (وسیله ی نقلیه ) با یافتن پارامترهای سه بعدی از موانع مشاهده شده در تصاویر جاده ای تشخیص داده شود. نمونه ای دیگر از این قبیل سیستم ها ، سیستم های مبتنی بر یادگیری با ناظر است که از طریق یک سیستم کمک راننده ویک سیستم وسیله نقلیه خودگردان، توسعه یافته است و در این سیستم تابعی برای تشخیص محیط جاده و وسایل نقلیه وجود دارد و تعداد کمی از تصاویر وسایل نقلیه در حال حرکت را به کار می گیرد.
سیستم های دیگری وجود دارند که از طریق الگوریتم مبتنی بر نمونه های ساختاری که از تکنیک های استخراجی و بدست آمده از مشخصات ویژه ی تصویر وسیله ی نقلیه عمل می کند، استخراج ویژگی می نماید. این ویژگی ها توسط تغییر شکل های فوریه ای، تغییرموج ضربه ای و تغییر شکل منحنی ضربه ای به دست می آید. عملیات روی یک مجموعه داده انجام می شود .
تشخیص وسایل نقلیه از طریق تکنیک هایی که مبتنی بر مدل های ایجاد شده از اشیاء سه بعدی است ، نیز امکان پذیر می باشد و بوسیله ی نقاط ، خطوط و سطوح ویژه ی وسیله نقلیه و مدلسازی آنها با ساختارهای مکان نگر عمل می کند .
آخرین نوع سیستم های بررسی شده ، سیستم هایی هستند که با کمک یک ناظر و تعدادی شرکت کننده ، از طریق یکسری آزمایشات ، در یک محیط شبیه سازی شده از جاده و از طریق سیگنال های ارسالی عملیات تشخیص را انجام می دهند.
تعداد صفحات 95
قیمت : 5,000هزار تومان
قیمت : 5,000هزار تومان
چکیده
پژوهش حاضر به بررسی رابطه بین شیوه های فرزندپروری با مکان کنترل در دانش آموزان پسر پایة سوم راهنمایی می پردازد . به این منظور 180 نفر از دانش آموزان پسر پایة سوم راهنمایی منطقه انگوت در استان اردبیل مورد مطالعه قرار گرفتند. گروه نمونه به صورت تصادفی خوشه ای انتخاب شده و در ابتدا پرسشنامة مکان کنترل نوویکی – استریکلند را پر کردند و سپس پرسشنامة شیوه ها فرزندپروری بانتون که 15 سوال داشت اجرا شد. طرح پژوهش از نوع همبستگی و مدل تحلیل داده ها رگرسیون گام به گام بود. نتایج پژوهش نشان داد خرده مقیاسهای دیکتاتوری و دموکراتیک به طور معنی داری مکان کنترل را پیش بینی می کنند. اما خرده مقیاس هرج و مرج مکان کنترل را پیش بینی می کنند. اما خرده مقیاس هرج و مرج مکان کنترل را نمی تواند پیش بینی کند . این یافته ها بین معنی است که هر چه شیوه ی فرزندپروری ادراک شده توسط دانش آموزان دیکتاتوری تر باشد مکان کنترل بیرونی در آنان افزایش می یابد و هر چه شیوه ی فرزندپروری ادراک شده دموکراتیک تر باشد مکان کنترل بیرونی کاهش یافته و بر میزان مکان کنترل درونی اشخاص افزوه می شود.
تعداد صفحات 99
قیمت : 5,000هزار تومان
چکیده:
در این تحقیق سعی بر این است که دسته بندی جدیدی از تکنیک های تصمیم گیری چند معیاره گسسته (MADM ) ارائه شود. در این راستا ابتدا، مباحث مقیاس دو قطبی فاصله ای، بی مقیاس کردن، ارزیابی اوزان برای شاخص ها و MADM فازی بیان شده تا مطالب فصل های بعدی مفهوم تر شود. بر پایه این مقدمات، تکنیک های MADM کلاسیک مورد بررسی قرار گرفته و بدین منظور، دسته بندی ذکر شده در کتاب «تصمیم گیری های چند معیاره» تالیف دکتر اصغرپور مرور می شود که بر اساس این چشم انداز تکنیک های MADM کلاسیک به دو دسته عمده تقسیم می شوند: جبرانی و غیرجبرانی.
با توجه به اینکه در این روشها، مقادیر ماتریس تصمیم گیری اعداد قطعی (غیر فازی) هستند، مجموعه این روشها، «تکنیک های MADM کلاسیک» خوانده می شود.
پس از بررسی تکنیک های MADM کلاسیک، سعی شد، متدهای جدید MADM شناسایی و بررسی شود که نتیجه این تحقیقات و بررسی ها در فصل سوم آورده شده است.
با توجه به اینکه هدف از این تحقیق ارائه دسته بندی های جدیدی از تکنیک های MADM است، این تکنیک ها بررسی و در نهایت، 7 نوع دسته بندی مختلف ارائه و توجیه شده است.
کلید واژه ها: تصمیم گیری های چند معیاره، MADM، دسته بندی تکنیکهای MADM.
فهرست:
مقدمه 1
فصل اول 4
مقیاس دو قطبی فاصله ای 5
بی مقیاس کردن 5
بی مقیاس کردن با استفاده از نرم 6
بی مقیاس کردن خطی 6
بی مقیاس کردن فازی 7
ارزیابی اوزان (Wj) برای شاخص ها 7
تکنیک آنتروپی 7
روش LINMAP 8
روش کمترین مجذورات وزین شده 8
تکنیک بردار ویژه 10
MADM فازی 11
تعریف زیرمجموعه فازی 11
روشهای رتبه بندی فازی Ui (فازی) 19
رتبه بندی با به کارگیری درجه بهینگی 19
روش باآس-کواکرناآک 19
روش بالدوین 21
رتبه بندی با به کارگیری فاصله همینگ 24
رتبه بندی توسط مقاطع α 24
روش آدامو 25
روش باکلی 25
روش مابوچی 25
رتبه بندی فازی با روش لفظی 28
فصل دوم 29
تکنیک های MADM کلاسیک 30
مدل های غیر جبرانی 30
روش تسلط 32
روش ماکسی مین 32
روش ماکسی ماکس 32
روش رضایت بخش شمول 33
روش رضایت بخش خاص 34
روش لکسیکوگراف 34
روش نیمه لکسیکوگراف 35
روش حذف 35
روش پرموتاسیون 36
روش رتبه ای از پرموتاسیون 37
مدل های جبرانی 38
زیرگروه نمره گذاری و امتیازدهی 38
روش مجموع ساده وزین (SAW) 38
روش مجموع وزین و رده بندی شده 39
روش مجموع ساده وزین با کنش متقابل 40
زیرگروه سازشی 43
روش LINMAP 43
روش TOPSIS 46
روش MRS 49
روشMDS 51
زیرگروه هماهنگ 53
روش ELECTRE 54
روش تخصیص خطی 56
روش AHP 58
AHP گروهی 60
ساختار غیر رده ای و توام با بازخور 60
فصل سوم 64
تکنیک های جدید MADM 65
روش های فازی با مجموع وزین 65
روش باآس 66
روش کواکرناآک 67
روش دوبوس 68
روش چنگ 70
روش بونیسون 71
استفاده از AHP به صورت فازی 72
روش باکلی 73
TOPSIS فازی 77
ELECTRE GD 79
ELECTRE TRI 83
FMADM برای GDM 87
TOPSIS برای GDM 95
GRA (Grey Relational Analysis) 97
AIRM 99
رویکرد ER (Evidential Reasoning) 100
DS-AHP 111
MP-MADM 112
فصل چهارم 116
دسته بندی تکنیک های MADM 117
دسته بندی براساس نوع اطلاعات دریافتی از DM 118
دسته بندی براساس نوع کاربرد روش 121
دسته بندی براساس فازی و غیر فازی بودن 123
دسته بندی براساس تعداد DM 125
دسته بندی بر مبنای قطعی یا احتمالی بودن اطلاعات 128
دسته بندی براساس کامل یا ناقص بودن اطلاعات ورودی 129
دسته بندی براساس تعداد دوره های تصمیم گیری 131
منابع 133
مقدمه:
انسان در زندگی روزمره خود تصمیمات بسیاری می گیرد. این تصمیمات از مسائل شخصی و فردی تا مسائل بزرگ و کلان را شامل می شود. در اکثر مسائل تصمیم سازی، عموما اهداف و عوامل متعددی مطرح است و فرد تصمیم ساز سعی می کند که بین چند گزینه موجود (محدود یا نامحدود) بهترین گزینه را انتخاب نماید. انسان به طور ناخواسته در شبانه روز تعداد زیادی از این گونه تصمیمات می گیرد که برخی از آنها به دلیل هزینه بالای خطا در آنها، نیاز به بررسی و دقت بیشتری دارند [1].
تصمیم گیری در محیط های پیچیده ناپایدار یکی از مسائل بسیار مهم در مدیریت نوین به شمار می رود. در این موارد تصمیم گیرنده با گزینههایی متفاوت تحت معیارهای مختلفی که از محیط داخلی و خارجی محیط سازمان متأثر میشوند روبرو است. در این مورد مدلهای تصمیمگیری چند معیاره بهعنوان یکی از ابزارهای کارا جهت اخذ تصمیم مناسب به نظر می رسد.
مباحث تصمیم گیری های چند معیاره یک بخش مهم از دانش تصمیم گیری مدرن را تشکیل می دهد. این مباحث به طور گسترده در زمینه های متعددی مانند: اجتماعی، اقتصادی، نظامی، مدیریتی و ... به کار می رود.
محققین در دهه های اخیر توجه خود را معطوف به مدل های چند معیاره (MCDM ) برای تصمیم گیری های پیچیده کرده اند. در این تصمیم ها به جای استفاده از یک معیار سنجش بهینگی از چندین معیار سنجش ممکن است استفاده گردد.
این مدلهای تصمیم گیری به دو دسته عمده تقسیم می شوند: مدلهای چند هدفه (MODM ) و مدلهای چند شاخصه (MADM)، به طوریکه مدلهای چند هدفه به منظور طراحی و مدلهای چند شاخصه برای انتخاب گزینه برتر استفاده می شوند.
تعداد صفحات 141
قیمت : 5,000هزار تومان
lمقدمه :
بهنظر مىرسد که این نژاد از اختلاط و آمیزش گاوهاى بومى ایران با گاوهائى که از کشور شوروى سابق وارد منطقه سراب شده بودند بهوجود آمده و بعداً به نام سرابى معروف گشته است رنگ آن زرد طلائى و قهوهاى سوخته است کوچک و خوش اندام است. اخیراً از گاوهاى سرابى بهصورت گلههاى نیمه صنعتى پرورش داده مىشوند.
میانگین تولید شیر در هر دوره 700- 1900 لیتر
میانگین تولید شیر در هر روز 1/6 – 4/9
میانگین درصد چربی 3/4 – 9/4
اکثر گاوهای این نژاد در هر دوره شیر دهی حدود 130 تا 260 روز شیر داده اند.
تعداد اسلاید 29
قیمت : 5,000هزار تومان
مقدمه :
درمان عفونتها، وقت گیر و داروهای مورد نیاز هزینه بر می باشند ،از این رو پیشگیری از مشکلات ناف در مورد گوساله های تازه متولد شده مورد توجه بسیاری واقع شده است. در یک مطالعه دانشگاهی در مورد ضدعفونی کردن ناف، گوساله هایی که ناف آنها ضد عفونی نشده بود، میزان مرگ و میر 18 درصدی داشتند و در مقابل گوساله هایی که ناف آنهاضدعفونی شده بود در حدود 7 درصد مرگ و میر نشان دادند.
( در مقایسات انجام شده توسط دانشگاه کرونل گوساله هایی که عفونت ناف آنها درمان نشده بود در 3 ماهگی 15/5 پوند وزن کمتری نسبت به گوساله هایی که با اِِین مشکل مواجه نبودند، داشتند. حالا سئوال اینجاست که حالات طبیعی و غیر طبیعی چیست و چطور می توان از مشکلات پیشگیری کرد؟
تعداد اسلاید 20
قیمت : 5,000هزار تومان
مقدمه :
بسیاری اعتقاد دارند که انگلستان سرزمین دوستداران سگ است و در میان حیوانات خانگی سگ یکی از محبوبترین و رایجترین آنها در این کشور میباشد. البته قبول این موضوع خیلی سخت نیست زیرا که سگها طبیعتاً حیواناتی اجتماعی هستند و به راحتی با انسانها ارتباط برقرار و با آنها زندگی میکنند. رفاقت و دوستی سگ با انسانها میتواند کاملاً واقعی و محسوس باشد در حالیکه مثلاً دوستی با یک گلدفیش (ماهی طلایی) تنها به صورت خیالی امکانپذیر است.
از سویی دیگر اما چنین رابطه دوستانهای هزینههایی هم دارد. سگها و گاهی صاحبان آنها، انتظار دارند با یکدیگر رابطهای صمیمی داشته باشند و این مسئله فضا را برای عدم درک و رنجش متقابل مهیا میکند.
مقایسه رفتار سگها و گربهها میتواند در توضیح این مسئله راهگشا باشد.
با وجود آنکه ظرفیت شناخت1 گربهها مانند سگها است، ولی اشتیاق درونی آنها به ایجاد رابطه اجتماعی مانند سگها نمیباشد. گربهها معمولاً در خانه مکان خلوت و جداگانهای را به خود اختصاص میدهند. آنها به شیوة خود زندگی میکنند و مطابق خواستههای صاحبشان رفتار نمیکنند.
تعداد اسلاید 41
قیمت : 5,000هزار تومان
مقدمه:
به نظر می رسدگله های رمیده ویا درحال چرای اسب نقاشی شده در دشتهای دوردست آنچنان قرابتی با اسبهای اهلی درون اصطبلها که ایام را به خوردن و کار کردن و یا چریدن در پادوکها می گذرانند نداشته باشند ، اعمال و رفتارشان را از اجداد وحشی خود به ارث برده وحفظ کرده اند.
اگر با اسب سرو کار دارید باید بر رفتار او اشراف داشته باشید تا از واکنشهای او در قبال محرکهای خاص آگاه بوده و زبان گویای اندام او و اصوات هشدار دهنده اش را هم بدانید.
عمده دلیل بر این آگاهی ، ایمنی است . برای اجتناب از هر گونه خطر و یا آسیب احتمالی .
دیگر ویژگی این آگاهی حفظ سلامت جسم و روان اوست که به موقع از بیماری و یا ناخشنودی او مطلع شده و در پی رفع آن بر آیید . و دیگر آنکه بتوانید با علم به رفتار اسب این حیوان را به بهترین نحو تر بیت نموده و ازاودر جهت های اهداف خویش استفاده کنید.
تعداد اسلاید 48
قیمت : 5,000هزار تومان
مقدمه :
اهمیت گوشت طیور در تغذیه انسان
گوشت طیور به عنوان یک منبع غنی پروتئین در سال های اخیر به طور وسیعی در تغذیه انسان در دنیا و در کشور ما مورد استفاده قرار گرفته است به طوری که در بعضی از کشورها که از نظر شرایط طبیعی و کمبود مرتع دچار مضیقه هستند گوشت طیور به سرعت جانشین گوشت دام های دیگر شده است.
ارزش غذایی گوشت مرغ: می دانیم که منظور اصلی استفاده از گوشت در جیره های غذایی انسان تامین پروتئین مورد نیاز بدن است.
تعداد اسلاید 50
قیمت : 5,000هزار تومان
مقدمه :
بیماری های مسری تولیدات سودمند گوشتی و شیری دامها را تهدید می کند. واکسیناسیون یک روش بسیار مهم در کنترل و جلوگیری از این بیماری ها می باشد. اما به هر حال، یک برنامه ی واکسیناسیون جانشین خوبی برای تغذیه ی خوب، تهویه ی مناسب، اقدامات بهداشتی مؤثر و دیگر روشهائی که برای مدیریت سلامت انجام می گیرد نمی تواند باشد.
برنامه های واکسیناسیون بایستی با همکاری انجمن دامپزشکان باشد. شرایط فردی یک رمه (گله گاو) مانند تاریخ بیماری، مدیریت، شرایط مکانی، نحوه ی غذا دادن، پرورش و عوامل دیگر برنامه های واکسیناسیون را تحت تأثیر قرار می دهد حالا این واکسیناسیون چه برای گاوهای گوشتی و یا چه برای گاوهای شیری باشد. نوع واکسن مثل میکروب کشته یا ضعیف شده، زمان بندی، هزینه ها و مزایا و عوامل دیگر بایستی مورد بررسی قرار گیرد.
تعداد اسلاید 33
قیمت : 5,000هزار تومان
مقدمه:
از مهمترین عواملی که پیشرفت در هر فعالیت تولیدی و اقتصادی را تضمین می کند، تلفیق دانسته های علمی با امکانات عملی است و این امر به ویژه در برخی از رشته های تولیدی مانند فعالیت های دامپروری و بخصوص گوسفند داری، حائز اهمیت است.
نکته حائز اهمیت در آستانه ورود به اقتصاد جهانی ﴿سال2006میلادی﴾ تنها پرورش آن دسته از دام و طیور توجیح پذیر است که در جیره غذایی آنها از اقلام وارداتی بهیچ عنوان استفاده نگردد.
تعداد اسلاید 25
قیمت : 5,000هزار تومان